Blog | Bank Overstappen?



  • Hypothecaire Planning

     



  • Hypothecaire Planning

     



  • Hypothecaire Planning

     



  • Vermogensadvies

     

Bank overstappen? Makkelijk geregeld!

Als we de Net Promoter Score, een manier om klanttevredenheid te meten, moeten geloven, zijn weinig mensen tevreden over hun bank. De gemiddelde tevredenheidscijfers blijven ruimschoots beneden de 5. Veel mensen hebben een bankrekening bij een bank waar ze, al van kind af, klant zijn. Vaak was deze bank de enige bank in de omgeving en werd daar, zonder verdere vragen, een betaalrekening en spaarrekening geopend. En eenmaal bij deze bank is het, ondanks de aantoonbare ontevredenheid, een hele opgave om van bank te wijzigen en wordt de rekening in stand gehouden.

Waar is de gemiddelde klant dan zo ontevreden over? Een veel gehoord probleem is toch wel de communicatie tussen bank en klant. De kosten van de betaalrekening vallen vies tegen en de rentevergoeding op de spaarrekening kruipt langzaam richting het nulpunt! Ook wordt vaak gesteld dat het persoonlijke contact verdwenen is en dat alles via internetbankieren en/of de App op de telefoon moet. Dit laatste wordt dan ook weer als makkelijk ervaren....

Het persoonlijk contact bij de grootbanken wordt alleen maar minder. Elk jaar wordt er wel weer een nieuwe reorganisatie gemeld en gaan er honderden mensen uit. Mensen waarmee u contact heeft c.q. had.

Wat verwacht u van een bank. Voor mij is het mijn leverancier van een betaal- en spaarrekening. Advies heb ik niet nodig (vind ik). Daarom kies ik voor een goedkoop pakket met een bankpas voor mij en mijn vrouw, internetbankieren en een app op de GSM. Voor een spaarrekening kies ik voor gemak en de hoogste rente (zelfs die is momenteel minimaal). Op dit moment heb ik dit bij twee banken geregeld omdat ik, hoe bijzonder dan ook, niet van één bank afhankelijk wil zijn.

Eén van deze twee banken is inpandig op ons kantoor gevestigd en wordt door ons zelf bediend met persoonlijke service, de RegioBank. De andere bank is een kleinere grootbank. Recent ben ik er achter gekomen dat mijn bankkantoor (van de 'andere' bank) dicht is en dat ik weer een groot aantal kilometers verder moet rijden als ik het kantoor nodig heb. Wat me het meeste tegenstaat is dat deze bank nog steeds geen betaalApp voor de GSM heeft. Contactpersonen zijn er al lang niet meer en als er iets is, moet ik bellen met de klantenservice waarbij ik recent ruim 20 minuten in de wacht heb gestaan. Geen enkele klant van RegioBank heeft bij ons op kantoor (zowel in Made als in Raamsdonksveer) ooit 20 minuten in de wacht gestaan, nee, nog geen minuut!

Maar toch, overstappen naar een andere bank geeft zo'n gedoe. Nou echt niet! Een rekening openen is echt zo gebeurd (volgens mij is er geen bank die dit niet goed geregeld heeft). Vervolgens vul je het overstapformulier in en de nieuwe bank regelt de rest. Het is werkelijk een fluitje van een cent.  

En voor welke bank kiest u dan als u wilt overstappen? Uiteraard heeft iedereen zo zijn eigen beweegredenen om van bank te wisselen; gemak, ideologie, prijs, performance. Uw reden is uw reden, maar laat u zich vooral niet tegenhouden door de verwachte rompslomp. Uit eigen ervaring kan ik u vertellen dat het zo geregeld is en ik nu daadwerkelijk ben overgestapt. Makkelijk geregeld!

Wij, als de handen en voeten van RegioBank, hebben het credo; persoonlijke dienstverlening hoog in het vaandel. Met een ultra modern pakket aan bankdiensten, ouderwetse kantoorservice (zelfs geld aan de balie halen/brengen is bij ons in Made mogelijk!) en de beste rentes, hebben wij een extra service opgezet. Onze gespecialiseerde RegioBank medewerker komt bij u aan huis en neemt alle 'overstapzorgen' uit handen zodat u zorgeloos aan de slag kan met een bank waar u wel tevreden over kunt zijn. En wij zullen er alles aan doen om dit zo te houden!

Succes!